Niks geen luieren meer.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu Niks geen luieren meer.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu

Niks geen luieren meer....

Door: webmaster

26 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Het duurde even, maar eindelijk weer een berichtje uit het warme suriname. Allereest het meest belangrijke nieuws:

Ik ben weer tante!!!! En wel van Liselotte een bolle tante van 4400gr! Ik wacht met smart op foto's, maar die komen snel genoeg!

Wil nu het liefst een paar dagen in Nederland zijn om haar te bewonderen en vast te houden, maar datzal nog ff moeten wachten..helaas...

Het is trouwens grappig hoe je aan alles went want de meeste airco's staan op 26C wat in nederland bloedje heet zou zijn en dat voelt als verkwikking! Laatst hadden we een overleg in een ruimte waar de airco op 23 C en toen hadden we het allemaal koud! haha moet je voorstellen als je je verwarming op 23 zet dan wil je in je naakie door het huis!

De eerste week is dus begonnen, wauw wat een chaos zeg! Alles gaat nog op papier, dus niets oude brieven makkelijk kunnen vinden, labuitslagen binnen een uur op je scherm enz. Daarnaast moet je echt overal achter aan en alles controlen. De verpleging hier is heel schattig, ze lopen nog in witte jurkjes met kousen en hebben net niet meer een kapje op hun hoofd. Ze zijn heel beleefd en als dokter heb je hier toch meer aanzien dan in Nederland. Dat was wel ff wennen om met dokter aangesproken te worden en serieus genomen te worden en niet meer als een van de vele co-assistenten gezien te worden, maar als een van de vele dokters... Het ziekenhuisje is een heel schattig klein ziekenhuisje met maar 240 bellen, waarbij de interne is onderverdeeld in een mannen en vrouwen kant. Ik sta op de vrouwenkant wat echt heel leuk is. Ik heb langzaam mijn eigen patienten gekregen en ben daar dus ip de zaalarts van hoewel ik natuurlijk niet verantwoordelijk ben in zekere zin, maar toch ook weer wel. Ik heb wel mogelijkheid voor overleg dus kom niet in situaties die ik niet aankan. Iets wat een heel fijn gevoel is., de dagen zijn echter wel net zo lang als in Nederland dus de afgelopen weken niet voor 19.00 het zieknhuis uitgelopen, iets wat voor hier extreem is. Daardoor heb ik ook geen salsa kunnen dansen en ook niet afgedanst, dus daar bak ik nog steeds niets van. Als het zo door blijft gaan ga ik het dus ook niet leren, want de lessen beginnen om 18.00 iets wat ik dus niet red. helaas, want ik had wilde plannen genoeg.. vrijdag was ik dus helemaal uitgevloerd en heb niets meer beleefd en zaterdag heb ik maar boodschappen voor de hele week gedaan, aangezien ik anders alleen maar bami en roti kan halen of andere afhaal in die trant. Iets wat veel goedkoper is dan zelf eten koken, maar ook erg vet onder enige vorm van groenvoer (je krijgt hier alleen bij de vegetarische roti kousenband als vervanger van de kip,altijd gedacht dat beide hoorden...) leer langazaam wat sranantongo (tenminste ik ken nu drie woorden haha). Ik ga trouwens geen kindergeneeskunde meer doen aangezien 6 weken niet mocht, het moesten er 8 zijn.... Vond ik helemaal niet erg aangezien ik toch besloten heb internist te worden. Ga nu twee weken het binnenland in met de medische zending en 1 week spoedeisende hulp en daarnaast nog 3 weken huisarts geneeskunde. Komt dus helemaal goed! Zal dus niet zo vaak posten gezien ik na het werk niet bij een internetcafe kom en het komt dus op de weekenden aan....Ik hoop dat bij jullie alles goed is!

dikke kus, Mirjam

• 27 Oktober 2008 - 07:12

Marieke:

Hey lieverd, gefeliciteer met je nichtje, whow mooi zeg! Jammer dat je het net niet meer mee hebt kunnen maken, maar gelukkig zijn er veel andere communicatiemiddelen om haar toch snel te zien :-) !! Even heel kort berichtje, want heb nu overdracht. Zet 'm op lieverd, ik zie je al helemaal lopen daar en lees met veel plezier al je verhalen! Denk aan je, veel liefs Mariek

• 27 Oktober 2008 - 07:28

0pa En Oma:

Lieve Mirjam,allereerst van harte gefeliciteerd met jouw tante zegster Liselotte.Wij hadden toch een goed voorgevoel,dat zit zeker in de genen.straks even naar Almere voor de verjaardag van je mam.fijn dat het bij jou alles goed gaat,bij ons okie dokie.
    dikke kus van opa en oma.

• 27 Oktober 2008 - 20:37

Anna:

Hoi dokter Mirjam. Werk jij niet wat hard voor Suriname? Ik heb het hier een stuk minder zwaar. Wel super cool om 2 weken het binnenland in te gaan. Ik ben jaloers!
    Ben nu zelf net begonnen met m'n tweede weekje anesthesiologie en ben helemaal blij en gelukkig. Toch wel echt mijn specialisme!
    Kus Anna