Gelukkig nieuwjaar!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

08 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieverds!

Alweer twee weken geleden dat ik voor het laatst een berichtje heb achter gelaten en ik zit nog niet eens in het binnenand....maar goed ondanks dat ik jullie allemaal super gemist heb, heb ik toch geweldige feestdagen gehad! Kerst voelde niet als kerst vanwege de warmte, maar de BBQ was erg gezellig. Tweede kerstdag ben ik met Karin uit eten gegaan in een heel knus restaurantje waar we na de drie gangen het toetje echt niet meer op konden. De bediening vond dat zo zonde, dat we een doggy-bag hebben meegekregen waarna we in de kroeg met een tasje taart zaten. Aangezien ik de laatste tijd van iedereen eten krijg (op het werk hadden we een etentje met veel te veel eten om 10.00 'sochtends, waardoor ik toen ook al met tassen eten naar huis ging) zegt onze vaste taxi chauffeur al dat ik altijd met eten loop.... (de lijn gaat ook inderdaad geweldig...nog een biertje verwijderd van mijn meter bier kont haha). Door alle feestdagen heb ik weinig gewerkt de afgelopen weken en ben weer helemaal uitgerust!

Oud en nieuw is hier echt een super feest! Het begint al op de 31e in de ochtend waarbij er honderdduizendklappers in de winkelstraat worden afgestoken en de straten vol rook staan. Daarnaast is er overal muziek en wordt er op straat gedanst. Een beetje een koninginnedag sfeer en dus super gezellig! wel [houden de surinamers van een drankje dus gaan er flessen red label en parbo bier doorheen en volgens mij heeft een groot deel van de mensen 0.00 uur niet gehaald... 's Middags heb ik nog even gerelaxed en hebben we met een groepje bij mij gegeten waarna we naar een andere plek in de stad gingen waar weer muziek was en werd gedanst tot 22.00 's avonds. Dan gaat iedereen naar huis, want het geluk van het nieuwe jaar moet je in je eigen huis ontvangen anders loop je het mis. Iedereen steekt ook klappers (bommers) af bij zijn eigen huis, om de kwade geesten te verdrijven waardoor je geen hand meer voor de ogen zag. We zijn om 22.00 naar het huis van Brian gegaan waar we champagne hebben gedronken en vuurwerk hebben afgestoken. Een aantal gingen nog naar een discotheek om 3 uur, maar daar had ik geen zin meer in dus ben heerlijk gaan slapen. Op 1 januari hebben we een heerlijke katerdag gehad als zombies met films en mc donalds. Wat wil je nog meer op 1 januari!
Afgelopen maandag ben ik begonnen op de spoedeisende hulp van het academisch ziekenhuis.wat een chaos zeg! Er liggen in de gangen op bedjes en brancards allemaal mensen die eigenlijk opgenomen zijn, maar waarvoor er geen plek is op de afdeling. Ze liggen daar te wachten totdat ze eindelijk naar de afdeling kunnen... Daarnaast zijn er voor de mensen die binnen komen vaak geen bedden en moeten doodzieke mensen op stoeltjes wachten... De eerste hulp is best druk, aangezien het de enige in Paramaribo is en ik heb lekker veel te doen en leer eindelijk een beetje hechten. Gisteren nog een klein jongetje gehecht dat gilde als een speenvarken en zijn hoofd niet stil wilde houden... Een grote uitdaging, maar uiteindelijk wel gelukt... Er komen hier super veel mensen binnen die een aanrijding hebben gehad of met hun scooter zijn gevallen. Dan zie je pas hoe gevaarlijk het verkeer hier eigenlijk is.... Iedereen roept ook altijd naar me op de fiets dat ik wel voorzichtig moet doen, maar de veiligheid hangt toch voornamelijk van de andere auto's af, want meer naar de kant kan ik niet en ik rij hier al super voorzichtig.
Zaterdag ga ik naar Frans Guyana want mijn visum verloopt binnenkort en moet ik ff het land uit. ik ga samen met Karin en waarschijnlijk gaan we ook naar de schildpadden kijken! Echt zin in!

Ben trouwens begonnen met yoga, wat fijn is dat zeg! We hebben een echte yogi die in lotus houding voor de groep zit en opdrachten geeft. Meestal versta ik er niets van en kijk maar bij de buren wat ik moet doen. Dan lig ik daar in onmogelijke houdingen terwijl hij dan aangeeft dat mijn been toch echt hoger moet terwijl dat toch echt onmogelijk gaat haah. De sessies beginnen en eindigen altijd met gehum (ohmmmmmmm en veel andere woorden) en we doen veel ademhalingsoefeningen. Soms erg lachwekkend, maar ontspannen is het wel!

Ik hoop dat jullie ook allemaal een geweldige jaarwisseling hebben gehad!!
Dikke kus

  • 08 Januari 2009 - 15:42

    Pepijn:

    Lieve tante Mirjam,

    Je moet gauw weer terugkomen, want dan kan ik weer bij jou slapen!

    Kusje Pepijn

  • 08 Januari 2009 - 15:50

    Saskia:

    He zus!

    Leuk om te lezen!
    We hebben toevallig net gekeken hoe warm het bij jou is. Lekker warm hoor! We beginnen hier al aardig te wennen aan de kou intussen. Ha, ha.
    Pepijn heeft een atlas gekregen van Wim en Nora en voor hij naar bed gaat, wil hij nog even Paramaribo opzoeken. Lief he?

    Nog precies 1 maandje voor jullie. Nu is het echt aftellen. Wij wachten geduldig nog een maandje langer.

    Veel plezier verder!

    Kus,
    Saskia

  • 09 Januari 2009 - 16:04

    Marieke:

    Hey lieve Mir, jij ook nog de beste wensen! Wat een feest om het daar mee te maken! De 12 komt de VU groep eten en heb Thijs ook gevraagd, zodat hij ook nog eens iets anders eet dan een broodje brie :-) Wel gek dat jij er niet bij bent.... Hier zijn we begonnen met aftellen tot je terugkomt, jij moet daar vooral nog heel veel genieten! Ik denk aan je, dikke knuffel Mariek

  • 09 Januari 2009 - 18:11

    Anna:

    Hee Mirjam,

    Zo te zien heb je het nog steeds naar je zin. Mooi zo!
    Ik heb net m'n eerste week als IC-dokter erop zitten, ben echt gesloopt!

    kus Anna

  • 10 Januari 2009 - 07:29

    JACQ:

    He popske.....

    Natuurlijk ook een supergoed nieuwjaar voor jou. En wat een cool feest was dat naar mijn idee.

    Ook bij ons was het weer hilarisch. In een huisje op een camping met bevroren leidingen...hoofdluis...gesprongen leidingen...verruineerde kussens door omvallende glazen wijn..maar wel supergezellig ;-)

    Ik kan geen hoofdluisshmpoo meer zien...hahahaha
    het voelde een beetje als neverland in het kwadraat..

    komend weekend zijn gert en louise hier. gaan we lekker schaatsen..gluhwein drinken en chocolade met rum..lekker nassen en speletjes doen.gordijnen dicht en kaarsjes.echt dikke wintersfeer.

    mis je enorm..maar have fun..nog even dan is thijs er weer..gaat snel he???

    dikke kus

    jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2009

welcome to the jungle!

23 Januari 2009

nog maar een week!!!

17 Januari 2009

Frans Guyana

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

24 December 2008

kerst

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12049

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2008 - 08 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: