nog ff luieren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu nog ff luieren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu

nog ff luieren

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Paramaribo, 18 oktober 2008

Gisteren mijn eerste salsa les gehad. Het was de beginnersgroep, maar dan wel les 6 dus ik had vantevoren met mijn huisgenoot en over buurvrouw even de stappen doorgenomen, want je hebt allemaal passen forward step, side step etc. Voor iemand die nog nooit een minuut aan dansles heeft gehad deed ik het nog best aardig. ik wilde in eerste instantie alleen kijken om dan over een week of twee met de volgende groep te beginnen, maar tante M de vrouw die alle organisatie rondom de lessen doet zei dat ik best kon meekomen en dat ik wat haar betreft volgende week het examen kan doen. Ik ga dinsdag ook vroeg om dan met haar nog ff te dansen. haha gelukkig maar dat jullie me niet zien!

Het huis waar ik in woon is trouwens prima. Het is 20 min fietsen naar het ziekenhuis en 5-10 min naar het centrum. ik zit nu in het huis tegenover van waar ik zou komen en daar blijf ik t/m dinsdag waarna ik in mijn eigenlijke huis intrek. Nu zit ik in het bovenhuis, maar straks in het benedenhuis. ik heb een eigen kamer (straks met 2-persoonsbed!) en deel de woonkamer, keuken en douche met een andere co vd VU. Achterin de tuin is een mangoboom (trouwens nooit geweten dat je een stuk of 6 soorten mango's hier mangies genoemd hebt..) waar je heerlijk in de schaduw je hangmat kan ophangen en daar staat ook nog een huisje met een jongen die altijd een oogje in het zeil houdt. Boven woont de eigenaresse, een dame van 73 jaar, echt een schat. We krijgen fruit van haar met instructies wanneer we het moeten eten: “Vandaag rijp dus opeten!” of: “Nog even laten liggen en dan over een dag of twee eten.”

Nu doe ik verder nog niet zoveel. Vandaag nog maar even boodschappen doen, want met de feestdagen zijn vast alle winkels dicht en dan dinsdag aan de slag... ben benieuwd! Wel gisteren medische zending geregeld waarbij ik in een postje in het binnenland voor twee weken ga zitten. Heb er nu al zin in!

Ik heb trouwens een SIM kaart gekocht dus SMS-baar haha (hint hint). Ik zal het nr nog ff mailen.

kus Mirjam

  • 18 Oktober 2008 - 20:03

    Marieke:

    Haha, nou je moet ons hier ook maar wat lesjes salsa geven als je terugkomt! ;-) Lekker die heupen losschudden!! :-) Alvast heel veel succes voor je eerste dagje, whao, spannend hoor. Zet 'm op, denk aan je! Kus Mariek

  • 19 Oktober 2008 - 09:59

    Debby:

    Heb je mijn smsje gehad???

  • 20 Oktober 2008 - 08:22

    Anouk:

    Hey mir, klinkt goed allemaal!!!! En ik wil je zeker wel dansend zien!
    Chanine en ik hebben gisteren maar surinaams gegeten om toch een beetje in je stijl te bijven.
    kus

  • 20 Oktober 2008 - 08:23

    Mirjam:

    Feestdagen? vertel! Dat kunnen ze vast goed daar.
    Had je ook nog een sms gestuurd, gekregen?
    ga ook heel graag met je salsadansen straks!
    Ben ook benieuwd hoe je huisje eruit ziet!
    Heel veel succes morgen!
    Dikke kus!

  • 20 Oktober 2008 - 11:47

    Eelco:

    Als ik al die mooie verhalen zo lees, lekker dansen en feesten!! krijg ik weer helemaal de reis kriebels!!! Ben erg benieuwd of je je salsa examen gaat halen?
    Als het eten wat wij gister hadden net zo lekker is als in suriname dan kan je vaak uit eten gaan Kus

  • 20 Oktober 2008 - 18:09

    Thieske:

    Hey mop
    De telefoon hamsters hebben denk ik aan de kabels naar Suriname zitten vreten, de verbindingen klappen er steeds uit of komen bij de verkeerde nummers uit. Zelfs de KPN wil niet verbinden! Ik probeer het later nog wel ff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2009

welcome to the jungle!

23 Januari 2009

nog maar een week!!!

17 Januari 2009

Frans Guyana

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

24 December 2008

kerst

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 12052

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2008 - 08 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: