eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van mirjaminparamaribo - WaarBenJij.nu

eerste dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Paramaribo, 16 oktober 2008

Lieve allemaal,

Ik lig nu heerlijk in mijn hangmat op de veranda met een glas ijskoud water en een sinaasappel. Gisteren de hele dag over de reis gedaan. Ik zou om 3 uur 's middags surinaamse tijd aankomen, maar vanwege een twee uur durende vertraging op schiphol werd dat 5 uur (5 uur tijdsverschil, dus inmiddels al 10 uur in NL). Het afscheid nemen was weer zwaar ook al weet ik dat 5 maanden zo voorbij zijn.

Boven suriname vliegend was er een oase aan groen te zien en nadat we geland waren en de deur open ging was het alsof een warme deken over je heen viel. (ff wennen) Het uitstappen ging via de trappen waarna we buiten lopend een heel groot geasfalteerd voetbal veld liepen naar een minigebouwtje. Daar gingen we een deur door en waren we direct bij de douane,(waar ik trouwens binnen een mum van tijd door heen was) om vervolgens in de volgende ruimte (letterlijk weer 1 deur door) bij een bagage band te komen. Daar lagen al koffers op dus ik dacht: “oooh ze zijn al aan het uitladen, ik ben zo klaar!” ... 1 ½ uur verder had ik eindelijk mijn tas..... Een beetje zenuwachtig liep ik door “nothing to declare” want wie en hoe en wat me ging ophalen wist ik niet precies. Ik had namelijk niet meer dan een mailtje met “vervoer is geregeld” gekregen...Gelukkig stond daar een mannetje met naambordjes waar ook mereyam tussen stond met de goede achternaam waarna ik via een taxibus uiteindelijk om 9 uur voor mijn huis werd afgeleverd. De autorit was heerlijk, oook al was het al donker. Het rook weer naar houtvuurtjes, tropisch en er waren allemaal bananenbomen langs de weg. Ook alle kleine winkeltjes waren nog open dus er was genoeg te zien. Bij het huis aangekomen bleek dat ik de eerste 5 nachten aan de andere kant van de straat slaap en niet boven bij de hospita. Dus ik deel nu alsnog het huis met een andere student. Vrij snel kwam kirsten thuis en met haar nog gezellig op de veranda zitten kletsen tot half elf, want toen viel ik om van de slaap en ben heerlijk gaan slapen onder mijn klamboe met tiental gaten, waardoor er vannacht toch nog een mug rond mijn oren zoomde. Lekker geslapen tot 7 uur vanochtend! 12 uur in NL en daarna alle kaartjes van vrienden gelezen. Ik kon me niet meer bedwingen, maar heb hem netjes niet in mijn handbagage gedaan zodat ik het niet in het vliegtuig kon lezen. (goed he, ben je niet trots jan? hahaz)
Vandaag door twee andere studenten op sleeptouw genomen. Eerst een fiets gehuurd om vervolgens links te moeten fietsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heel erg eng! Mijn fiets was echter na twee uur weer kapot, dus ik kon hem weer terug brengen,...maar goed hij werd ook gelijk gerepareerd en hij kost ook niet veel dus klagen mag ik niet. Wel was vandaag alles uitverkocht.. de simkaarten, de stadsplattegrond en dat waren juist de twee dingen dien ik wilde hebben. Toen maar een hangmat gekocht, zodat ik de komende 4 maanden heerlijk kan relaxen na een dag hard werken! Vanavond gaat heel NL stappen in een of andere salsa discotheek, maar gezien het voor mij toch voelt als 3 uur 's nachts ga ik lekker slapen.... oh ja en ik ga ook salsa les volgen (zie je het al voor je??) Ik dacht nu ik na Ecuador weer in een land met alleen maar salsa ben, moet het er toch maar een keer van komen...

Tot gauw!

Kus mirjam

  • 17 Oktober 2008 - 15:50

    Chanine:

    Dag lieve Mirjam!

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Als ik het zo hoor ga je je daar vast goed vermaken! Een hangmat...wauw, goed idee!
    Meisje, ga lekker nog even wennen de komende dagen. Hou ons op de hoogte en alvast heel veel succes voor je 1e dag maandag als 'co'.

    Dag lieverd, dikke zoen!
    Chanine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2009

welcome to the jungle!

23 Januari 2009

nog maar een week!!!

17 Januari 2009

Frans Guyana

08 Januari 2009

Gelukkig nieuwjaar!!!!!

24 December 2008

kerst

Actief sinds 12 Okt. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 12057

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2008 - 08 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: